2016. december 6., kedd

Reflexió a mikrotanításról (szófelhővel)

Martinával és Viktorral úgy gondoltuk, hogy szívesen lennénk mi az elsők, akik órát tartanak a többieknek, ezért el is vállaltuk az első témát, a "Digitális tananyagtárakat". Először kicsit tartottam a témától, mert eddig nem nagyon ismertem ilyen honlapokat. De aztán kiderült, hogy a félelmem teljesen alaptalan volt.

Szinte egyből nekiálltunk az ötletelésnek, felosztottuk egymás között a feladatokat.Nagyon jól együtt tudtunk működni, ez részben annak is köszönhető, hogy mindhárman történelem-német szakosak vagyunk. Úgy gondoltuk, hogy a többieknek egy töri órát fogunk tartani, azon belül is az államalapítással és Szent Istvánnal fogunk foglalkozni. Úgy véltük, hogy ez egy olyan téma, ami talán mindenkihez közel áll.

Megnéztük az ajánlott tananyagtárakat, regisztráltunk azokra, így teljesen körbe tudtuk járni, hogy egy-egy honlap pontosan mit is kínál. Mikor láttuk, hogy a videótanáron milyen jellegű videóanyagok vannak fenn, úgy gondoltuk, hogy mi is készíthetnénk egy hasonlót. Azonban sajnos én megbetegedtem (ez az elkészített videóimon is látszott), így csak a háttérmunkákban tudtam részt venni, az óratartáson sajnos nem voltam jelen. De nagyon örülök, hogy Martina és Viktor megértően álltak a kialakult helyzethez és rugalmasan tudták kezelni azt. Minden elismerésem nekik, hogy így is egy szuper órát tudtak tartani. Beszámolóik alapján jól sikerült a tanítás, a csoport is élvezte a történelem órát.

Összességében sajnálom, hogy a munkánk prezentálásából a betegség miatt kimaradtam, de örülök, hogy együtt tudtunk dolgozni és én is ki tudtam venni a részem az óra megtervezéséből. Érdekes volt megtapasztalni, hogy hogyan is lehet egy tanórát IKT eszközök segítségével felépíteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése