2016. december 12., hétfő

Tanulásszervező programok használata

A félév során a Schoology nevű programmal igen részletesen megismerkedhettünk, hiszen ennek a felületnek a segítségével értesültünk az órával kapcsolatos információkról. Úgy gondolom, hogy a Schoology egy egyszerűen kezelhető oldal, azok is hamar ki tudják magukat ismerni rajta, akik nem tudnak olyan jól angolul. Az oldal segítségével több virtuális kurzushoz is csatlakozhatunk, mindegyiket külön menüpontban érhetjük el. Láthatjuk a csoport tagjait és így nagyon egyszerű a kapcsolattartás a tanárral és a diáktársakkal. A tanár létrehozhat több mappát is, ahová feltöltheti a tananyaghoz kapcsolatos segédleteket. Van egy közös felület is, ide bárki posztolhat - hasonlóan a facebookhoz - például ha bármi kérdés felmerül.
Nagyon hasznosnak találtam a Schoologyn a naptár funkciót. Ez a kis ikon a képernyő jobb sarkában helyezkedik el és jelzi az elkészítendő feladatokat, illetve azok határidejét. Így belépve az oldalra egyből tudtam, hogy mi a feladatom, még akkor is, ha beteg voltam és hiányoztam az óráról. Úgy gondolom, hogy nagy segítség ez a diákoknak, hiszen sokszor rengeteg dolgot kell fejben tartani és elkallódhatnak az információk vagy az is előfordulhat, hogy a diák félreérti a feladatot. A kis naptár azonban nagy segítség. Ez persze akkor működik, ha a diákok rendszeresen belépnek a felületre.
A tanár nem csak feladatot kiosztani, hanem értékelni is tud a Schoology segítségével. Ez azért előnyös, mert a tanulók viszonylag hamar visszajelzést kaphatnak a teljesítményükről, nem kell egy hetet várni a tanóráig. Ez azért lehet fontos nekik, mert ma már a legtöbb ember hozzá van szokva, hogy mindenről azonnali visszajelzést kap. Jó ötletnek találtam még a különböző jelvényeket, amiket az értékelés mellé lehet csatolni. Ettől sokkal színesebb és akár motiválóbb is lehet az értékelés.

Utolsó órán megismerkedtünk a Schoologyn kívül más tanulásszervező programokkal is, ezek közül a Neo LMS-t emelném ki, hiszen ezt néztük meg részletesebben a mikrotanítás keretei között. A felület kinézete nagyon megkapó: modern, mégis letisztult felületről beszélhetünk. A Schoologyhoz hasonlóan itt is létrehozhatunk osztálytermeket, azon belül pedig tanórákat is megtervezhetünk. Bevallom, nekem nem sikerült teljesen kiismernem magam az oldalon. Először egyszerűen kezelhetőnek tűnt, de utána hamar elvesztem a részletekben. Az oldal sok lehetőséget kínál, ezért nem mindig tudtam, hogy pontosan hová kattintsak. Ami nagyon tetszett, hogy létre lehet hozni számonkérő feladatokat, ezekből is rengeteg típusút. Természetesen ebből kifolyólag a NEO LMS-en is lehet értékelni a diákokat.

Úgy gondolom, hogy az ilyen típusú weblapok nagyon hasznosak tudnak lenni az oktatásban, hiszen így talán jobban nyomon lehet követni a tanulók tevékenységét a tantárgyammal kapcsolatban. A felületen minden instrukció, feladat világosan meg van adva, így a diák nem mondhatja azt, hogy ő nem is hallotta, hogy volt házi feladat vagy nem tudta, hogy dolgozatot írunk. Nyilván így a kapcsolattartás is egyszerű. Mondhatnánk persze, hogy erre ott van a facebook, de úgy gondolom, hogy ott hamar elkalandozik az ember a hírfolyamot nézegetve. Ezek a programok direkt a tanulás támogatására lettek kitalálva, így ezeken a felületeken ténylegesen a tanórai dolgokkal foglalkozunk.

Összességében látom, hogy ezek az oldalak hasznosak, mégsem vagyok benne teljesen biztos, hogy használnám őket a jövőben. Úgy gondolom, hogy ezt a kérdést mindenképpen felvetném a leendő csoportjaimban és együtt eldöntenénk, hogy szükségünk van-e egy virtuális osztályteremre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése